۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

تمرين تنفس

تنفس صحيح نقشي مهم در سلامتي ما دارد.
عامل تشديد بسياري از بيماريها قلبي ،تنفسي، استرس ها و تنش ها در تنفس نادرست است.
اغلب انسانها روش تنفس صحيح را نمي دانند.

تنفس بويژه براي نوازندگان سازهاي بادي و خوانندگان اهميتي ويژه دارد.
براي تنفس صحيح يكي از دستان خود را روي شكم، بالاي ناف قرار دهيد.ازطريق بيني به ارامي و با سه شماره هوا را به درون بكشيدسعي كنيدهواي وارد شده باعث شود دستتان به سمت بالا حركت كند. يك ثانيه مكث كنيد.انگاه ظرف چهار شماره هوا را از ريه ي خود خارج كنيد.مرحله خارج كردن هوا طولاني تر است. مرحله به مرحله از بازدم خود براي دميدن در ساز يا خواندن اواز استفاده كنيد . در واقع شما با تنفس ديافراگمي مقدار كافي هوا را در ريه خود ذخيره مي كنيدسپس با صرفه جويي آن را مصرف مي كنيد.اين تمرين ها را مرتب انجام دهيد. و هر بار مدت زمان تخليه ي را طولاني تر كنيد.تا به توانايي كامل در استفاده بهينه از بازدم خود براي نوازندگي ساز برسيد.

در تصاوير زير به خوبي به اين نكات بيان شده است.


















۲ نظر:

Amir Alavi گفت...

عالی بود

ناشناس گفت...

سلام آقای شباهنگ
من بهتون ایمیل زده بودم قبلا ... درخصوص آلتوریکوردر ... من همو نآلتوریکوردر رو خریدم آخه صدای سوپرانورودوست ندارم ... الان یک گام کامل رو (گام اف ماژور) رو یادگرفتم فقط نمونه آهنگ ندارم که این گام رو تمرین کگنم. تو بازار اصلا برای التو کتاب یا درس نیست ... آیاشمادرسی نمونه آهنگی قطعه ی تمرینی چیزی سراغ دارید که من این گام رو باآلتو تمرین کنم؟!

ّF Major Scale:
A,B,C,D,E,G,F,F High

پی نوشت:
به نظرمیرسه این آلتوریکوردرتوی ایران یک چیزغیرمتعارف وغیرعادیه که هیچ جامنبع آموزشی نداره. فقط برای سوپرانو چیزهست ولی من اصلا صداش رودوست ندارم.

nicholai04 (at) hotmail (dot) com