۱۳۸۷ مرداد ۳۰, چهارشنبه

درس دوم (نت لا)

نت بعدی نت لاست .نت لا بین خط دوم وسوم واقع می شود.




به انگشت گذاری نت لا دقت کنید.با انگشت 1و2و3دست چپ( شست ،میانه ونشانه ) سوراخها را کاملا بپوشانید.











حالا به آرامی بنوازید.

بشنویم(نت لا)

بشنویم(درس1و2و3)

بشنویم(درس4و5)

بشنویم(درس6)

همانطور که گفتیم ارزش زمانی نت های سفید دو برابر نت های سیاه است.
به این شکل توجه کنید:
خوب!
حالاباهم شروع می کنیم:درس اول(1) لا ، لا، لاآآ-
لا ، لا، لاآآ- لا ، لا،لا ، لا، لا ، لا، لاآآ
درس دوم (2)
در این درس با کشش جدیدی بانام گرد آشنا میشویم(آخرین نت درس شماره 2)ارزش زمانی نت گرد 2 برابر نت سفید و 4 برابر نت سیاه می باشد. به عنوان مثال اگر برای نت سیاه زمان یک ثانیه را در نظر بگیریم ا رزش زمانی نت سفید برابر 2 ثانیه و نت
گرد برابر 4 ثانیه خواهد بود. به شکل زیر دقت کنید.















حالا دوباره شروع می کنیم:
لاآآ،لا،لا-
لاآآ،لا،لا- لا،لا،لا،لا- لاآآآآآ
درس سوم (3)
لاآآ،لاآآ-لا،لا،
لاآآ-لا،لا،لا،لا-لاآآآآآ
درس چهارم(4)حرکت بین نت سی ولا
به هریک از خطوط عمودی که هر بخش را از بخش دیگر جدا می کنند خط میزان می گوییم.میزان اول درس چهارم شامل نت سی و میزان دوم شامل نت های لا می باشد.
پس با هم شروع می کنیم:
سی، سی، سی ی - لا، لا، لاآآ- سی ، سی، سی، سی - لا، لا، لاآآ
درس پنجم(5)
سی،لا،سی ی- سی ،لا،سی ی-
سی،لا،سی،لا-سی،لا،سی ی
درس پنجم(6)
سی ی ،لاآ-سی ی ،لاآ-سی،لا،سی،لا-سی،لا،سی ی
به خط باریکی که در سمت راست یا چپ نت قرار می گیردساقه ی نت نام دارد. ساقه ی نت سی در سمت راست یاچپ نت قرار می گیرد.

۵ نظر:

آدلی گفت...

سلام.خیلی ممنون که این وبلاگ رو درست کردید.خیلی جالب و مفیده. امیدوارم موفق باشید.
من خودم گیتار میزنم ولی برای برادر کوچکم که 8سالشه به تازگی فلوت ریکوردر گرفتم. دنبال یه جایی می گشتم که بتونم نت و شیوه گرفتن ساز رو بهش یاد بدهم که اینجارو پیدا کردم. ممنون میشم اگه کمکم کنید.

Unknown گفت...

سلام.
خیلی عالی و مفید بود. اما چرا نتهارو ادامه نمی دید؟ چند روزه همش دارم سی و لا می زنم!

ناشناس گفت...

سلام
خیلی مفید و عالیه آمما چرا نتهارو ادامه نمیددی پدرم در اومد از بس سی و لا زدم!
ممنون!

ناشناس گفت...

سلام لطفا نتهارو ادامه بدین. من درسهاتون رو دقیق دنبال می کنم.

شباهنگ گفت...

پاسخ بهTurc
ادامه ي درسها را با مراجعه به آرشيو وبلاگ دنبال كنيد.در صورت وجود اشكال با ايميل من تماس بگيريد.