۱۳۸۷ مرداد ۳۰, چهارشنبه

درس اول(نت سی)


نت های موسیقی روی 5خط موازی حمل می شوند.نت ها روی خطوط و مابین آنها نوشته می شوند. این خطوط حامل نامیده می شوند.
خطوط حامل ازپایین به بالاشماره گذاری می شوند.






حالا درس را با معرفی اولین نت شروع می کنیم.
نت سیsi
توجه :نت سی siروی خط سوم قرار می گیرد.







به انگشت گذاری برای ایجاد نت سی دقت کنید. انگشت شست ونشانه دست چپ با عدد 1و2 (رنگ قرمز نشانه گذاری شده اند.باانگشت شست سوراخ پشت و با انگشت نشانه اولین سوراخ ازبالا (در شکل نمایان است)راکاملا بپوشانید.مانند تصویر زیر:


















به آرامی در فلوت خود بدمید.
آفرین! خودش است . این صدا همان نت سی است.

بشنویم (نت سی)

نت های سی با رنگ سیاه را نت سیاه و نت های سی تو خالی را سفید می نامیم ارزش زمانی نت های سفید دو برابر سیاه است.
هنگام نوازند گی نت های سفید را بیشتر امتداد می دهیم.
این نت O گرد است: ارزش زمانی نت گرد دو برابر سفید(چهار برابر سیاه) است.پس هنگام نواختن نت گرد را دوبرابرسفید امتداد می دهیم.


بشنویم نت سی باکشش ( سیاه سفید و گرد )
حالا رسدیم به تمرینات درس اول:
به آرامی شروع کنید:






برای دریافت تصویر بزرگتر به روی عکس کلیک کنید












درس اول:
سی، سی ،سی ی-
سی ،سی ،سی ی
درس اول را بشنویم
درس دوم:
سی سی سی سی- سی سی سی ی

درس دوم را بشنویم

درس سوم:سی ی،سی،سی-
سی ی،سی،سی
درس چهارم:سی،سی،سی ،سی- سی، سی ی ی
و........
حالا درس های یک تا شش را بشنویم
توجه:
عجله نکنید.!
آرامش خود را حفظ کنید.
به انگشت گذاری دقت کنید .(دست چپ بالا باشد.)
سوراخها را کاملا بپوشانید.
نحوه نشستن خود را کنترل کنید..


این علامت کلید سُل نا م دارد !









بعداً در باره آن توضیح بیشتری می دهیم.



۲ نظر:

شباهنگ گفت...

شباهنگ گفت...

اماپاسخ به سوال شما
اولین درس شما از نت سی و از لینک ذیل شروع می شود
http://neyava.blogspot.com/2008/08/blog-post_5541.html
فلوت را بادست چپ بردارید
مانند شکل با انگشت شست و نشانه سوراخ پشت و اولین سوراخ فلوت را کاملا بپوشانید.
به آرامی در فلوت بدمید.
زاویه فلوت با بدن شما باید45 درجه باشد.
موقع دمیدن می توانید از واژه ی دو یا تو استفاده کنید.
کار بسیارساده است.
به راحتی و آرامی بدمید
دقت کنید این دو انگشت باید کاملا سوراخ ها رو بپوشانند

دوست عزیز من منثظر نتیجه هستم.چنانچه موفق شدید به من اطلاع دهید تا بقیه را برایتان توضیح دهم
.ضمنا شما می توانیداز طریق

sound recorder windows
فایل صوتی خود را برایم ارسال کنید.

شباهنگ گفت...

دوست عزیز
سلام
خیلی خوشحالم که نوازندگی را شروع کردی

به تلاش خودت ادامه بده
من مطمئنم موفق میشوی
در زمینه آموزش فلوت ریکوردر کتا بهای متعددی هست که می توانی انها را از کتا بفروشی ها یی که کتاب موسیقی می فروشند تهیه کنی.
من اغلب آن ها را مطالعه کرده ام و باشیوه خودم که حاصل سالها تجربه ی آموزشی است تلفیق کرده ام . وبه یک شیوه ی ویژه دست پیدا کردم .به نظر من با این روش هنر جویان به سرعت نتیجه می گیرند.کتابی تمام رنگی هم تالیف کردم که به نظر کارشناسان موسیقی در نوع خود حداقل در ایران بی نظیر است متاسفانه به علت پاره ای از مشکلات فعلاچاپش برایم میسرنیست .هدفم در این وبلاگ این است که به افرادی که به کلاس و آموزش حضوری دسترسی ندارند کمک کنم ودوست دارم نقائص آن را باکمک شما رفع کنم.
بنابر این هر جا ابهام داری برایم بنویس تا برایت توضیح بدهم
اگر به کتاب هم دسترسی نداری ادرست را برایم بنویس من انهایی را که مناسب تر هستند تهیه میکنم و برایت پست می کنم